Wednesday, September 1, 2010

assumption

kalau hidup aku selama 20 tahun ni penuh dengan dugaan, aku terima dengan rela hati. tapi tamparan hebat kali ni buatkan aku jatuh mendadak. aku hilang arah, aku tade hala tuju, aku perlukan seseorang untuk bicara. tapi kemana mereka pergi di saat aku perlukn dorang? adakah ini sume silap aku? adakah aku sendiri silap langkah. mungkin iye, tapi aku sendiri yang tak perasan.

kawan baik atau pun rakan karib pergi meninggalkan aku. mungkin tade lagi label bestfriend pada hidupnya buat aku. aku tatau mana silapnya aku, mana salahkah aku. mungkin aku bole perbetulkan kalau ade yang silap, tapi tiap kali aku cuba utk mendapatkan reaksi dari kau, aku seperti cakap dengan spender basah. seperti tiada respon. tertanya-tanya camne lagi cara utk mendapatkan penjelasan. kalau rasa tidak lagi perlukan aku sebagai teman karib atau pun kawan baik utk kau, aku terima. aku redha. pergi la ke jalan yang mengembirakan kau. mungkin aku tidak layak untuk dibuat teman. mungkin kau akan mengubah fikiran, siap yang tau, aku sentiasa ada untuk kau. maafkan aku kalau2 tersilap langkah

mungkin jugak dalam diam, seorang insan yang aku labelkan hanya kawan saje yang berniat untuk menjatuhkan aku. kini aku jatuh terduduk sekarang. aku tatau ape salah aku pada kau, ape dosa aku pada kau, tapi kau berjaya buat aku terduduk skang. haih, aku la insan paling takut hilang kawan. jujur aku cakap aku menghargai setiap kawan2 yang aku ade. takesah la aku ade kawan yang suka cakap besar, suka menunjuk2 harta dan kekayaan, show off kebolehan yang ada, kawan yang kau la paling eduacated, kau la paling pandai, aku tetap menghargai. tapi kenapa ade je orang yg mau tgk aku terduduk lagi?

sebagai teman hidup atau sebahagian dari hidup aku, kau kena susah senang dengan aku. ape pula cita kali ni? aku perlukan kau di saat aku susah di saat aku senang. aku jenis mau dimanja. aku perlukan bimbingan dan sokongan. bila bila masa aku perlukan sume tu. tapi mana kau? kalau dunia kau kelilingi dengan gurauan yang bole menyakitkan hati aku, mungkin aku bukanlah orangnya. aku tidak bole menerima semua perbuatan kau yang kau menganggap tu sume gurauan. aku bukan gila gila, aku bukan rock sangat nak terima dengan fikiran terbuka. ada mase aku bole terima, tapi sampai bila aku nak menipu diri utk melihat semua perbuatan kau yang kau mengganggap tu sume gurau? rakan2 kau menyokong dan gelak atas perbuatan kau. tapi aku yg duduk cam orang bodo di sebelah terpaksa menebal muka. mungkin kau tak faham ape yang aku rasa. sebab aku sehabis respect kau. nak sakitkan hati kau dpn mata aku pun aku tak sanggup. kau belum rasa ape yang aku rasa. mungkin kau tak rasa ape yang aku rasa. dan kau tak rasa itu sume salah bagi kau, tape aku terima. and now, kau fed up dengan perangai aku. mungkin ni sume salah aku jugak.

aku hilang kesemuanya mungkin salah diri aku jugak. aku terima. aku redha =]

4 comments:

Rossalaviosa said...

weyh , awat hang nie ? sapa yang hilangkan hang nie ? awat hang cakap lagu tue ? hang nie , cheq kan ada . cheq sentiasa ada dgn hang . hang xmau sedih2 okay . smile please =)

Zack Medek said...

cheer up la fiqa. problem tetap problem. i know you got thousands girl soldiers to back you up. to stand behind you. you got afraid no more lah. oh btw i saw you twice at summit. lameeeee

Fiqafiqon said...

rossa: kau kawan yang sentiasa ade dengan aku. seriouss

zack: thanks alot zack. HAHAHA. serious? u yg kt mana? serious thought unexpected. hehehe

Fiqafiqon said...

zack: how did you know my blog? -__-