Sunday, December 7, 2008

tamparan hebat

*apepun, cerita ini tiada kena mengena yang hidup atau yang mati. ini adalah fakta yang hendak dibincangkan dan tidak ada yang melibatkan sesiapa selain diri fiqa sendiri. harap maklum.

ni yang aku terfikir sejenak bile insan tersayang tak suka certain things yang aku buat. Pssst, i dapat balik afrokid i. hihihihi. well, ade certain things aku rasa aku nak berubah bile pikir aku ni dah besar. iyela, ape yang afro cakap kat aku sebenarnya semuanya betul. tapi tak kesemuanya lah. camni la biar aku kasitau sini.

banyak kali laaa afrokid tanya aku, ape yang aku buat dekat luar sana bile tiap sabtu je mesti kluaaaa. mesti kluaa. first mesti la aku macam nak pertahankan diri macam bagi dia aku klua just nak popular nak hot, nak kasitau satu dunia la yang aku ada kawan2 dekat situ ade kawan ramai suma . dia pun jenis tak suka. tapi itu bukan tujuan aku sebenarnya. aku dari dulu suka buat strategi sebelum apepun benda yang aku lakukan. contohnya, aku hendak kluaa sabtu ni dengan ashela tyka virginie, amoi sume. dari aku bertolak ke rumah, sampai aku pulang dari hangout dengan kawan2 aku, bererti aku ingin seronok bersama dengan kawan2 aku.

tidak dinafikan lagi la, bahawa kalau kite kluaa je, nampak budak2 bajet hot berkeliaran sana sini, bajet cantik bajet handsome sume, tapi itu life dorang and nothing with me. cuma aku kesian la tengok fenomena sekarang ni, hidup umpama nak tunjuk satu dunia yang dia itu adalah terbaik . well , ape dah jadi skarang eh ?

afrokid membuat aku terpikir bila aku kluaa hanyaa buangkan duit tiap2 minggu dengan tambang, rokok, makanan, sisha, ape2 barang la yang aku beli tiap2 minggu. aku disedarkan yang aku bukannya dari keluarga yang berada. tapi itulaaa, bila aku terpikir balik , macam budak2 je kluaaa . aku cuba cari jalan penyelasaian. tapi sekarang dalam prosesan sedang memikir. aku akan berubah di mase yang kelak, bagi kebaikan sume kerana aku tidak mahu memburukkan diri aku lagi dari pandangan mata masyarakat.

best en aku mencarut, tapi ini sume apa yang tesimpan dalam hati :)

1 comment:

SyaSya said...

heh betul tu fiqa afrokid jage u syg u sbb tu ckp cmtu eheeeeeeeee!:)